Lördagskväll vid datorn

God kväll!
 
Lördagskväll och familjen är stationerad vid sina elektroniska prylar, var och en på sitt håll. Känner ni igen det?
Man kan fundera på om det är rätt eller inte men det är ändå lugnt, skönt och mysigt. Jag är ganska glad över att jag inte måste spela spel eller roa barnen på annat sätt, det är skönt att få göra vad man vill.
 
Elin har lagat middag ikväll och det blev en Thairätt, jättegott. Hur lyxigt som helst att få kvällsmaten serverad! Dessutom lagade mannen middag, så för min del har den här dagen varit full pott!
 
Renoveringen går framåt och nu är rummet tapetserat. Svärmor och svärfar hjälpte till och det gick verkligen undan! Tänk ved fort det går att göra i ordning ett rum, det blir klart så fort! Jag jämför hur det har varit när min man har grävt och lagt plattor själv eller isolerat och bytt hela golvet på vinden själv. Det är ju billigt att göra allting själv men det tar så lång tid!
Men, självklart är jag tacksam för allt arbete han lagt ner.
 
Oj, nu dundrar det i huset! Sonen Mattias har satt heavy metal på högsta volym och spelar trummor till. Underbart! Väggarna skallrar och jag är så glad att han spelar!
 
Ha en bra lördagskväll!
 
Ett sån't här trumset skulle nog Mattias vilja ha:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0